CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, April 9, 2009

FILEM HANTU AKUS

Aku ade tengok cite hantu..tajuknyer COMING SOON. Tiba2x aku dapat 1 idea tuk hasilkan cite hantu. Aku nak namakan cite hantu aku tuh CALL 1111...Hu3x tengok tajuk je dah menyeramkan (aku jerk yang rase) . Pelakon-pelakon yang ada dalam list aku ialah :

WATAK UTAMA: SEBAGAI :
Sharifah Liza Suriani KAK PAH
NORAZRINA MARIKUN RINA
YANTY SUWARNASIH YANTY
ADEQ ADEQ
Norhamizah Ketua pengawal keselamatan celcom bernama MIZAH
Siti Nurfarhana NANA (Tukang masak di level 05)
Kak Yus TL Yus
Bad Pengawal keselamatan bernama BAD


WATAK HANTU
Stella JEMBALANG CELCOM
Tuty MARKONA
Corecheck TOYOL KEK COKLAT
CHI CHI BOMOH SEMAN


Filem ini mengisahkan watak utama Kak Pah (Sharifah Liza Suriani) yang terlalu takutkan hantu walaupun die giler tengok cite hantu. Pada malam 31 August , kak pah dan5 cse yang lainnya diminta bertugas pada malam hari kemerdekaan tanpa menyedari setiap malam 31 August peristiwa angker pasti menggangu sesaper bertugas malam tus. Lebih malang , Kak Pah telah terjumpa satu bungkusan yang tertanam di tingkat 05 waktu mencuri makan KFC (TAKNAK ADER ORANG MENGECEK..KEDEKUT NYER KAK PAH) dan telah membuka bungkusan itu walaupun di halang ibu Nana, pemilik gerai MEE SOP paling lama bekerja disitu. Kerana dek terikutkan perasaan ingin tahu, Pak Pah telah menggigit tangan Bu Nana sehingga Ibu Nana terpaksa dibawa ke hospital besar kerana gigitan Kak Pah telah menyebabkan Ibu Nana diserang virus berbahaya bernama "AIR LIUR KAK PAH BERBAHAYA". Dek kerana peristiwa itu jembalang2x berpangkat senator dan jeneral yang menunggu masa dilepaskan telah mebuat onar pada malam itu hingga menggugat keselamatan cse yang lainnyer. Kak pah merupakan orang pertama diganggu jembalang (STELLA) berupa JU ONN tuh...cube memberitahu bahaya yang menimpanya kepada TL YUS (KAK YUS), malangnya TL Yus tidak mempercayai cite Kak Pah memandangkan time jawab call pon Kak Pah still maintain tengok cite hantu kat YOU TUBE walaupun time keje. Tl Yus yang berpengalaman mengendalikan cse yang mengular nih berpendapat Kak Pah terlalu memikirkan sangat tang hantu hingga menyebabkan SEREBRUMnyer mengalami kecairan VORNOKULAS (SINDROM TAKSUB ANTU).

Kak Pah yang tidak berputus asa cube mendapatkan bantuan dari KETUA PENGAWAL KESELAMATAN bernama Mizah (NORHAMIZAH DARUS). Mizah yang tidak mempercayai cite karut telah menggelakkkan Kak Pah dengan sadisnye hingga menyebabkan Kak Pah mengamok dan menggigit perot Mizah hingga menyebabkan Mizah orang kedua dimasukkan ke spital pas Ibu Nana (katil bersebelahan lak tuh). Oleh kerana Mizah dimasukkan ke spital, jawatan ketua diganti oleh Bad(BADRUL, pengawal keselamatan yang kerojenyer tido dan mengorat anak dara orang jerk) Kak pah yang dah jadi mereng sket sebab terlampau takut..yelah bile nak buang air besar pon kepala langsuyak (EKIN) still leh keluaq kat lubang tandas, cube memberi amaran kepada rakannya tetapi hanya Rina (NORAZRINA), Yanty (YANTY) dan Adeq (ADEQ) sahaja yang percayakan Kak Pah tapi yang lain hampeh!!!!!!!!!


CORECHECK lebih hensem dalam rupe TOYOL KUI3X

Malam itu jembalang yang diketuai pontianak cantik bername Tuty (TUTY) menyerang MENARA CELCOM (yang tak bayar bonus tuh) besar-besaran. TL YUS yang hampeh tak percaye cite Kak Pah telah diserang Toyol Kek Coklat (CORECHECK) time nak amik gulungan kertas teleorder kat bilik ujung level 11. Sebenarnya Toyol tuh tak berminat pon nak ganggu TL Yus tuh tapi kebetulan lak TL tuh tengah makan kek coklat, so haruslah diserang heh3x.

BAD + STELLA = LINDA BLAIR

Kebetulan Bomoh Seman (CHI CHI) yang jalan kat laluan Celcom (sebab nak pekene teh kat valentine) terase aura jembalang disitu dan cuba memasuki Celcom untuk menyelamatkan mereka yang bertugas waktu malam. Sayangnya BAD telah kerasukan kerana darahnya ditelan oleh Jembalang (STELLA) sebab termakan godaan Stella tuh, telah menghalang Bomoh Seman dari misi menyelamat. Dapatkah Bomoh Seman berbuat sesuatu untuk menyelamatkan mereka2x yang ada gak mebuat dosa kat Celcom tus (tak kire le dosa kecil atau besar)? atau dapatkah Kak Pah dan rakan-rakan menyelamatkan diri dari jembalang dan pada masa yang samer mencari vaksin untuk menyembohkan TL YUS yang ada mase 30 minit je utk diselamatkan sebelum menjadi zombie? Nantikan filem yang pembikinannya masih belum dihasilkan sebab penulis blog ni takde budget membuat filem.

Nota: kalau ader watak mengguris ati..jangan mare gurauan jer!!!!!!!! Filem lain akan menyusul untuk watak yang lain lak.......TUNGGUUUUUUUUUUUUUUUU

10 comments:

  1. aduhhhh Zarina kau ni memanglah berbakat laa...best cerita hantu kau ni

    ReplyDelete
  2. tq amik i jd watak kdlm citer u nih huk3....

    ReplyDelete
  3. hehehehehehe....smbung lah cpt skit...
    tp biar lah ending dia yg terbaik k....

    ReplyDelete
  4. eh..ade lak ko mizah, tak perasan..tq adeq

    ReplyDelete
  5. woit makcik.. aper punya citer lah..

    ReplyDelete
  6. tetibe ..na plak jadi makcik jual mee..walhal aku masak air jew terror..hahaha..kak zarina the best hehe

    ReplyDelete
  7. Bestnya aku dapat jadi heroin...hehehhehe

    ReplyDelete