CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 10, 2009

SEKUEL CALL 1111

CHELLAKANU sehandsome nih? MUSTAHIL SAMA SEKALI


Filem kedua ni adalah kesinambungan dari filem CALL 1111, mengisahkan Chellaka (CHELLAKANU) yang kejenye dok mengaco CSE telah cube mebuat onar dengan membeli nom baru CELCOM dan didaftarkan pula di atas namer KANNUCHELLA. Oleh kerana menyampahnya syarikat telpon ngan perangai kekwat Chellaka ini, maka CELCOM, MAXIS dan DIGI mengambil keputusan untuk memblok je chellaka yang giler dari sistem diaorang. Kebetulan malam 31 August adalah malam keliwon, dan si Chellakanu yang memang celako nih cube mencari pasal ngan mendail nom 1111 tok menghuruharakan hidup cse Celcom. Tapi si Chellaka ni memang malang kerano maner ade cse yang tugas malam tuh sebab dah sembunyi kene serang dek jembalang.Kak Pah and the gang memang dah kompem lari dan TL Yus lak dah bertukar menjadi zombie. Tanpa disedari oleh Chellakanu yang menjawab panggilannya adalah..........

IKUTI SKRIP DIBAWAH:
UNKNOWN: CELCOM CARELINE, UNKNOWN SEDIA MEMBANTU, SELAMAT MALAM EN.KANUCHELLA?
CHELLAKA : U panggil name i aper tadi?
UNKNOWN: KANUCHELLA ENCIK!
CHELLAKA: Macam maner u tahu i ni KANU CHELLA?
UNKNOWN: Sebab memang en pon yang tepon!
CHELLAKA:Kalau saya bukan KANUCHELLA?
UNKNOWN:Maksudnye EN.CHELLAKANU?
CHELLAKA:Celaka! U ni agent baru ke?
UNKNOWN: YA ENCIK!
CHELLAKA: Berape lame u kerje?
UNKNOWN:Baru jam 12 tengah malam tadi encik
CHELLAKA: U jangan main2x ye dengan saye.Sejak bile u keje celcom bodoh?
UNKNOWN:BARU SAJE 5 MINIT YANG LEPAS
CHELLAKA:Kurang ajar..berape id u?
UNKNOWN: 1111 encik
CHELLAKA: U jangan main ngan2x...u tau tak setakat ceo u tu SHAZAtut3x (perlu ditapis) u ingat i takut? Mane JAMAL ? I nak cakap ngan dier?
UNKNOWN:MAAF EN. JAMAL ABDILLAH TAK KERJE DISINI!
CHELLAKA:Hey kurang ajar! Sape name u ?
UNKNOWN: UNKNOWN ENCIK!CHELLAKA: Hey u jangan main2x ngan sayer BODOH!
UNKNOWN:TIDAK ENCIK !
CHELLAKA: Panggil supervisor u, i nak cakap dengan dier?
UNKNOWN:SUPERVISOR TAKDE, JENERAL ADER ENCIK TAPI BAHAYA SIKIT
CHELLAKA: I peduli aper, panggil dier skang
UNKNOWN: EN. NAK CAKAP DENGAN DIER KE ATAU NAK JUMPE DIER?
CHELLAKA: I kalau boleh nak jumpe dia kalau boleh!
UNKNOWN: BETOL ENCIK?
CHELLAKA:Suruh dia datang jumpe i sekarang bahlol
UNKNOWN: ROGER AND OUT

Tanpa disedari oleh CHELLAKANU yang menjawab callnya adalah Hantu yang paling famos di MALAYSIA iaitu PENANGGAL (ROSHIE), Maka si penanggal TANPA MALU2X BERGEGAS KE RUMAH CHELLAKANU untuk menghentam CHELLAKANU uang kurang hajaq tuh. Maka pada malam tuh, kedengaranlah suara CHELLAKANU menjerit meminta pertolongan. Apa yang dilakukan oleh PENANGGAL tuh takleh dicitekan kat sini melainkan CELCOM menjadi penaja tok pilem nih!
Manakala Kak Pah and the gang bersembunyi di KOPERASI TINGKAT 2 (memandangkan disitu terdapat banyak stok makanan dan komik yang manjadi kesukaan Kak Pah, itupun hasil idea ADEQ yang sememangnya boleh berpikir ngan clear time darurat nih!). TL Yus yang dah bertukar menjadi ZOMBIE cube memakan bosnyer sendiri MARKONAH tetapi telah ditempeleng oleh MARKONAH sebab cube melawan bos. Memandangkan ZOMBIE hanya tahu makan jerk, langsung tak dipedulikan MARKONAH, dia cuba lak memakan TOYOL KEK COKLAT (CORECHECK), hantu yang bertanggungjawab menjadikan dier ZOMBIE yang tetap maintain jelite, tapi sayangnya TOYOL tuh dah pernah joint merentas desa, maka berlarilah toyol sambil menyanyikan lagu..kudaku lari gagah berani........ maka terkulat-kulatlah TL YUS kerane kelaparan terlampau.

BOMOH SEMAN LAK berpeluh-peluh melawan BAD yang telah dirasuk oleh jembalang (STELLA) tuh. Manakan tidak, pengawal keselamatan tuh baru ajer pekena KOPI TONGKAT ALI, haruslah tak terlawan dek BOMOH SEMAN. Oleh sebab tahap bosan melampau, BOMOH SEMAN meminta kebenaran dari BAD tok menggunakan tepon bimbit barunyer berjenama MAXIS IPHONE tok mendapatkan pertolongan dari BOMOH SEMAH (DHINA), Malangnya BOMOH SEMAN tersilap bangunan kerana BAD yang kerasukan 2 hanya membenarkan untuk BLACKBERRY TEASER ajo dan lalu dijawab oleh BOMOH SEMAN, yang itu kene pre book dulu baru leh dapat! MAKA menangislah BAD memandangkan dia tak alert ngan produk terbaru CELCOM sebab dah lame kene kurung (perlu diingatkan yang menangis ni adalah JEMBALANG). Untuk mengetahui sambungan sekuelnya, nantikan dengan penuh KESABARAN!

1 comment:

  1. hahahahahhaa..penat aku gelak dr td....citer ang mmg klaka...ang patut masuk raja lawak la next year....

    ReplyDelete