CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 24, 2009

UFO

UFO tengah berusaha mendarat diatas air

Aku dari kecik lagi memang suke pada benda pelik...aku suke pade hantu..ufo....planet..mahkhluk aneh...dan ape2x je le yang dikategorikan sebagai pelik. Dan jangan tak caya semua keluarga aku suke pada benda pelik....dan benda pelik ni selalu kitaorang share bersama.

Antara yang menarik minat aku ialah UFO atau kalau diterjemahkan secara saintifiknye Unidentified flying object . Tapi sebagai orang melayu yang berbudi bahasa cam kus..kite panggil die piring terbang jerk. Ala cam kuali mak kite masak kat dapor tu cume saiz die beso sikit la...dan lagi satu kuali umah kite takde tempat dudok dan pramugari...UFO ade kot. Mane le tau diaorang jadikan bumi salah satu planet dalam pakej pelancongan yang perlu dilawati kui3x.

Aku selalu berangan nak naik UFO..tetapi aku terpikir lak camner muker makhluk yang bawa UFO tuh? Adakah mukernye slenge cam muker BAD? Kalau muker cam BAD , aku dengan tidak teragak-agaknya akan membatalkan terus niat aku nak naik UFO. Eh..maaf BAD...aku tak sengaja tertaip name ko..tapi nak delete aku malas lak. Jangan risau pembaca blog aku nih pandai menilai intan dan permata. Mereka tau ko sebenarnya encem tapi bukan hensem. Ceh wat per aku melalut pasal si Bad nih? Karan tol..

Sewaktu aku masih lagi belajo dalam darjah 3, aku mule buat kajian pasal UFO tapi bukan secara ilmiahlah tetapi melalui buku dan filem makhluk asing heh3x.Dan lebih tahap gaban mereng aku nih...aku pernah harap UFO 2 terhempas belakang umah akus..kui3x



Mengapa bukan aku yang nampak UFO terhempas dulu hu3x

Dan di bawah ini aku attachkan kejadian yang melibatkan UFO di beberapa tempat di dunia termasuk Malaysia heh3x

FAKTA ILMIAH MENGENAI UFO :

Piring terbang (juga dipanggil UFO) yang sering dimaksudkan ramai ialah sejenis objek terbang atau fenomena optik yang tidak dikenali. Ia dikatakan merupakan kapal angkasa yang dinaiki makhluk asing (juga dipanggil E.T.). Ribuan manusia telah mengaku bahawa mereka telah melihat piring terbang, dan menangkap gambarnya. Dikatakan bentuk piring terbang itu berbeza-beza, ada yang pipih seperti piring, bulat seperti bola dan lain-lain. Warnanya juga bermacam-macam, malah ada piring terbang yang berubah warnanya apabila ditatap lama-lama.

Namun, sehingga kini kewujudan piring terbang masih tidak dapat dipastikan. Dalam kebanyakan kes, objek yang dianggap sebagai piring terbang itu sebenarnya ialah belon cuaca. Boleh jadi juga objek itu merupakan sebuah satelit, kapal udara, segumpal awan, sebuah meteor, komet, bintang ataupun sekadar bunga api yang meletup di udara. Belum terdapat apa-apa bukti yang mengatakan bahawa planet bumi telah dikunjungi makhluk asing dari planet lain.

Penggunaan istilah "piring terbang" pertama kali digunakan oleh juruterbang Kenneth Arnold yang melihat sembilan objek terbang aneh dalam suatu formasi di atas Gunung Rainier di pergunungan Cascade, Washington. Peristiwa itu terjadi pada 24 Jun 1947. Sejak itu, hal UFO banyak diperkatakan orang. Ia turut pernah dibicarakan di forum PBB pada 27 November 1978.

Dipetik dari Wikipedia.com





Di MALAYSIA :

Misteri kewujudan objek terbang yang tidak dikenali (UFO) dan makhluk asing terus menjadi topik menarik untuk dibincangkan dalam mana-mana forum, sekalipun di warung kopi. Mungkin ramai enggan mempercayai kewujudan entiti ini, namun topik berkisar UFO dan makhluk asing tanpa disangkal mengundang fantasi dan ketaksuban manusia untuk mengkajinya.

Daripada misteri Area 51 di Tasik Papoose, Nevada, Amerika Syarikat (AS) yang dikatakan menjadi markas makmal penyelidikan kerajaan Amerika Syarikat (AS) mengkaji kapal angkasa dan makhluk asing, hinggalah laporan penemuan terbaru UFO seperti yang berlaku di St Athan, berhampiran Cardiff, United Kingdom (UK), baru-baru ini, kedua-dua entiti ini ‘menakluki’ pemikiran manusia.

Di Malaysia, laporan penemuan beberapa objek UFO seperti di Tanjung Sepat, Banting, Selangor pada 1995 misalnya, jelas mencetus fenomena. Asia yang dikatakan jarang ‘dilawati’ UFO berbanding negara lain seperti di Eropah dan AS, tidak terlepas terkena tempias dan penangan makhluk hijau ini. Apakah UFO benar-benar wujud? Adakah mereka juga makhluk Tuhan seperti manusia?

Fakta - Antara penemuan UFO di Malaysia



2 Januari 1979 : Foto ini diambil oleh seorang anggota Tentera Udara DiRaja Australia (RAAF) pada pukul 6.15 petang di Butterworth, Pulau Pinang. Objek tersebut dikatakan bersinar terang berwarna oren dan terdapat beberapa buah tingkap di tepi badannya. (Gambar ini disiarkan di akhbar NST ketika itu)

Oktober 1995: penduduk di Tanjung Sepat Banting, Selangor, mendakwa melihat tiga objek UFO empat kali sebulan.

14 Januari 1996: sekumpulan peneroka Gugusan Felda Maokil, Labis, Johor, gempar melihat sejenis objek di angkasa berbentuk kipas angin mengeluarkan cahaya terang.

21 Februari 1996: penduduk Kampung Parit Awang, Yong Peng, Johor, mendakwa melihat objek bercahaya di ruang udara kira-kira jam 11.30 malam.

26 Mei 1999: seorang penduduk melihat objek bercahaya kebiru-biruan di udara dan cuba mendarat di Gunung Baling.

6 Mac 2000: kira-kira 1,000 penduduk Kampung Gobek, Tanah Merah, Kelantan gempar dengan dakwaan bahawa satu objek mendarat di kawasan tanah lapang berpaya, di kampung itu pada jam 3pagi.

22 Oktober 2000: penduduk Taman Cheras Utama Kuala Lumpur, selesai menunaikan solat Subuh gempar melihat dua objek berputar di angkasa yang mengeluarkan cahaya selama setengah jam.

15 Mei 2004: penduduk di Teluk Kemang, Port Dickson dan Rantau, turut melihat dua objek bujur bercahaya kehijauan menyerupai UFO berlegar di udara.


17 Sep 2005: Foto ini diambil oleh seorang lelaki bernama Aiman di Kampung Pumah Kulat, Ulu Dong, Raub, Pahang. Foto ini adalah daripada filem kamera beliau dan telah disahkan tidak diubahsuai - gambar sebenar (Gambar ini disiarkan di akhbar Harian Metro)


Di AMERIKA:


Click the image to open in full size.

Gambar ini diambil pada 8 mei 1950...adalah antara gambar terwal dan paling popular dikalangan orang² yg terlibat dalam ufo ini..diambil oleh PAUL TRENT dan disaksikan oleh isteri beliau sendri..gambar ini disiarkan di akhbar tempatan di tempat yg bernama MCMINNVILLE, OREGON. pada bulan jun 1950 gambar² yg diambil oleh PAUL TRENT disiarkan di LIFE MAGAZINE


Salah satu gambo UFO di ambil di Washington

No comments:

Post a Comment